maandag 3 mei 2010

Oefeningen...

tijd voor een update.de oefeningen die ik nu toepas,doe ik elke dag in de ochtend en in de avond. het vergt wat discipline.probeer het in een makkelijk tijdstip te doen.ik doe het namelijk net na het opstaan en ergens rond 19:30 wanneer ik DWDD kijk...doe het wel opbouwend. kijk hoe ver je kan gaan. begin de eerste week bijvoorbeeld door de oefeningen per keer, 10x te doen. deze kun je dan telkens per week opbouwen met 2x 10 keer etc etc...

1.5 min in de 2e houding
2. 2 maal setjes van 10x opdrukken en telkens 5 sec vasthouden in uitgestrekte stand
 3. start met 20 tellen vast houden.3 maal
 4. 2 sets van 20x
 5. 2 sets van 20,even vasthouden bij uitgestrekt



 6. 2 sets van 20x





 7. 2x 20
8. 10x

3 opmerkingen:

  1. Grappig....deze oefeningen (exact dezelfde!) deed ik al een tijd omdat ik last had van lage rugpijnen. 'Je moet je rug versterken', werd mij gezegd. En wat denk je? Na een jaar ploeteren in de sportschool, krijg ik onder het sporten een acute hernia! Ik hoop dat jij het redt zonder ingreep, maar ik ben de hoop verloren na 6 maanden hernia en tegenstrijdige adviezen. :-(
    Sterkte,
    Lara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lara,

    Ik heb ook meerdere keren gehoord dat je je rug moet versterken. Echter, ben ik er wel van overtuigd dat je niet alleen moet versterken. Het gaat met name om de rug soepel te houden en de juiste oefeningen te vinden die effectief zijn voor jou rug. Ik heb al 2 hernia's, en merk dat de oefeningen bij mij zeer veel doen. Ik ga 2x per week naar de fysio, doe daar oefeningen en fitness. Wanneer ik niet ben geweest, en ook thuis geen oefeningen heb gedaan, kan ik erop wachten...met geluk hou ik het 2 dagen uit maar dan gaat het echt pijn doen...Door middel van deze blog probeer ik ook alle juiste oefeningen en adviezen te verzamelen, en hou de ontwikkeling van mij bij en er achter te komen of inderdaad oefeningen de remedie zijn die voor verlichting zorgen of zelfs mijn hernia doet verdwijnen.Ook voor jou sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd hoe het nu met je is! Heb zelf ook een hernia en wil er alles aan doen om er zo snel mogelijk vanaf te komen...
    Gr. Martine

    BeantwoordenVerwijderen